
Lier kommune gjør noe nytt. De skal drifte den kommunale transporten helt selv, i stedet for å sette den ut til en ekstern transportør eller la fylkeskommunen ta seg av den.
Det betyr at alt fra skolekjøring og TT-transport til seniorkjøring og aktivitetstransport samles under kommunens egen kontroll. For å koordinere alt dette på tvers av tjenester og brukergrupper, skal Lier bruke Nimmo som plattform.
Når en kommune først har full oversikt over transporten sin, åpner det seg helt nye muligheter. Lier ser allerede på hvordan de kan utvikle nye transporttjenester på sikt, nå som de styrer alt selv.
Det vi synes er aller mest interessant, er at Lier mener de kommer til å spare penger på å organisere transporten på denne måten.
For oss i Nimmo er dette et prosjekt vi gleder oss skikkelig til. Lier viser en vilje til å tenke nytt om kommunal transport, og vi er stolte over å være verktøyet de bruker for å få det til.
Oppstart er 1. august.